Na het thema: ziek zijn mochten de kleuters eens zelf kiezen waarover ze graag wilden leren. Dit deden we aan de hand van een 'vragenronde' en daarna een officiële stemming. 😄 Er kwamen veel verschillende onderwerpen aan bod, maar eentje sprong er toch bovenuit, namelijk: de kapper.
Het was de bedoeling om twee weken rond het thema te werken, maar corona strooide jammer genoeg roet in ons eten. Doordat ik een weekje afwezig was, konden we maar één week rond dit thema werken. Maar toch werd het een enorm leuke (en drukke) week!
Hieronder som ik wat activiteiten op die we hebben uitgevoerd tijdens ons weekje: de kapper.
Klassikaal (ontmoeten)
- Versje kleuren mengen
- Brainstorm over ons thema
- Filmje: wat doet een kapper?
- Wat hoort niet in ons rijtje (materiaal)
Belevingsmomenten/begeleide activiteiten:
- Kleuren mengen
- Logische volgorde: bij de kapper
- Matrix: kapsels
- Hoeveel lettergrepen horen we?
- Haren leren vlechten (met wol)
Godsdienstmomenten:
- verhaal van de Barmhartige Samaritaan
- de knuffelboom (impuls februari)
-> De godsdienstmomenten stonden in het teken van: iedereen is anders, maar iedereen hoort er toch bij!
Hieronder nog enkele sfeerbeelden van de kleuters tijdens ons thema!
Reacties
Een reactie posten